یزدفردا: رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد گفت: در یک سال گذشته تقریبا بیش از دو هزار سگ در سطح شهر یزد زنده‌گیری شده است.

به گزارش یزدفردا: محمد رضا برزگر با اشاره به اقدامات انجام شده برای ساماندهی سگ‌های ولگرد در شهر یزد گفت: تقریبا از سه سال گذشته، پنج اکیپ زنده‌گیری سگ‌های ولگرد در سطح شهر ساماندهی شد و از سال گذشته با توجه به کاهش چشمگیر سگ‌های ولگرد در سطح شهر دو اکیپ به طور شبانه‌روزی در حال فعالیت و زنده‌گیری آنها هستند.

وی ادامه داد: سگ‌های ولگرد پس از زنده‌گیری به کمپی به نام پناه در یزد منتقل می‌شوند که ظرفیت این کمپ ۹۰۰ قلاده سگ است که کار سالم‌سازی آنها انجام می‌شود. همچنین عقیم‌سازی بخشی از آنها نیز انجام می‌شود تا چنانچه درخواستی برای استفاده از آنها برای نگهبانی اماکن مختلف وجود داشت واگذار شوند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد تصریح کرد: هم اکنون روزانه تا ۱۰ قلاده سگ در مناطق مختلف شهر یزد زنده‌گیری می‌شود. البته زنده‌گیری سگ‌های ولگرد در برخی مناطق بیابانی و باغات سخت است و در یک سال گذشته تقریبا بیش از دو هزار سگ در سطح شهر یزد زنده‌گیری شده است.

وی با بیان اینکه با مشکل رهاسازی این سگ‌های ولگرد مواجه هستیم، گفت: با توجه به شیوه‌نامه‌های موجود بحث جمع‌آوری، سالم‌سازی و عقیم‌سازی آنها دیده شده، اما برای مرحله نهایی ساماندهی سگ‌های ولگرد که بحث رهاسازی آنهاست هنوز برنامه‌ای وجود ندارد و محیطی برای رهاسازی آنها که باید شرایط خاصی داشته باشد معرفی نشده است.

برزگر با اشاره به مناطقی که بیشترین جمعیت سگ‌های ولگرد را در سطح شهر دارند، افزود: مناطقی، چون بلوار جمهوری، محمودی و صفائیه با توجه به وجود باغات و کشتارگاه، فراهم‌بودن بیشتر تغذیه سگ‌ها، جمعیت سگ‌های ولگرد بیشتر است.

گفتنی است شهروندان می‌توانند از طریق تماس با تلفن ۳۶۷۸ و اعلام مکان و شماره تماس خود با سازمان مدیریت پسماند ارتباط برقرار نمایند تا توسط پرسنل مربوطه هرچه سریعتر نسب به زنده گیری و جمع آوری سگ‌های بلاصاحب اقدام و آنها را به پناهگاه منتقل کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا